daady's blog

„Nu e bun de nimic cel care nu e bun decat pentru el” (Proverb romanesc)

Posted on: Marți, 4 Noiembrie, 2008


              Sunt de acord cu afirmatia „Nu e bun de nimic cel care nu e bun decat pentru el” deoarece o persoana individualista nu ofera nimic societatii si nu contribuie la dezvoltarea acesteea ci dinpotriva induce intre persoanele din jur raul, individualitatea, si iubirea de sine.
              In primul rand copilul invata concomitent doua lucruri: sa-si apere interesele si sa tina cont de interesele altora. De aceea copii din familii numeroase sunt de obicei mai generosi, dar si mai adaptati la mediul social, mai descurcareti. Din pacate, familiile mari apar mai ales pe treptele inferioare ale ierarhiei sociale, existand in conditii de saracie si rele moravuri. Acesti factori negativi, ca regula, influenteaza cu mult mai mult procesul de formare a personalitatii in crestere. Astfel, „cele bune” se spala, iar „cele rele” se aduna, infloresc si dau roade otravite.
               In al doilea rand sufletul omului este si el o arena de lupta continua a iubirii de sine (instinctul autoconservarii) cu iubirea de oameni (instinctul social). Cu cat mai multe victorii obtine ultima, cu atat mai simpatic ne este individul respectiv, caci il consideram bun la inima si cu inalte principii morale.
               In concluzie acel om care nu isi “ajuta aproapele”, urmareste doar interesele proprii, sin u se implica cu nimic util pentru cei din jurul sau este un om care „nu este bun de nimic” deci este inutil societatii in care traim

17 răspunsuri to "„Nu e bun de nimic cel care nu e bun decat pentru el” (Proverb romanesc)"

asta o sa scriu eu la teza :)))

si noi o sa-ti tinem pumnii !!! 😀

„bun” se refera la o chestie pe care o faci . de exemplu faci un eseu si tie ti se pare genial dar ceilalti spun ca e varza si nu pentru ca au ceva cu tine ci pentru ca asa e. cred ca e corecta si interpretarea ta dar e mai evident sensul pe care ti la-m spus

l-am*

ms…am avut tema pe chestia asta…..sper sa iau nota mare….

si eu am avut tema pe accest proverb multumesc.

e super argumentarea poate ar fi unele mici scapari de completat dar in rest e ok… bv….

Huuuuo!!! Agramatule!! Nu sunt de acord cu limbajul tau de balta, insa textul, inchizand ochii, pare a fi bun.
Mai treci pe la orele de limba romana, poate se mai prinde ceva de tine, in afara de praf si scame.

e f. buna afirmatia…dar nu cred k omul e dator sa ii faca sa zambeask si pe ceilalti…parerea mea…

mda…acceptabil textul, desi nu mi-a placut cum te-ai exprimat…oricum, felicitari k ai avut curajul sa ti-l expui…

Imi place ultima fraza,dar chestia ca copii din familiile numeroase sun mai generosi si may descurcaretzy…nu sun de acord.Orice copil sau om care are inima curata are aceste insusiri,nu conteazza ca e sau nu dintro familie numerassa.

l-am mai citit o data , dar acelasi lucru.Desi inca nu ne-a dat nimic despre asta,putyn contynut pare a fi bun.

problema e ca asa am scris-o la timpul respectiv…in cazul in care o varianta noua poti sa ma contactezi si o postez… spor 😛

am copiat cu totii la teza dupa asta :))

merci daddy esti cel mai tare ms mult de tot , profesoara a zis ca e ffb

am o mica observatie de facut: egoismul nu inseamna a-ti pune interesele proprii pe primul loc- pana la urma asta face toata lumea, nu? egoismul inseamna a pune mai presus de orice interesele tale in dauna intereselor altora. adica, vine unul la tine si spune: „omoara-l pe X si iti dau o casa si o masina” si tu zici „vai, dar eu tin la X asa de tare!… dar am nevoie de aceste obiecte, asa ca accept” si nimic altceva nu mai conteaza. asta e de fapt egoismul prin definitie. compunerea ta e foarte buna, dar intai ar trebui sa stim intelesul real al acestui concept, si apoi sa-l comentam. felicitari 🙂

Lasă un răspuns

Afla ce apare nou...!!!

( introdu e-mail-ul aici...)

Alătură-te altor 21 de urmăritori

Vizitatori

  • 790,468 pana acum...
Noiembrie 2008
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Reclama Ta !!!

Online

visit…

free counters

Arhive

Cele mai bine evaluate

Reclama ta !!!

